De consument als belangrijkste klant

Aangenaam, Jan

De consument als belangrijkste klant

Anno 2015 bevinden ons in een overgangsperiode nadat 15 jaar geleden de eerste grote veranderingen zichtbaar werden. De crisis heeft de veranderingen versneld, maar we zullen nog een aantal jaren nodig hebben om echt te ontdekken wat klantgericht ontwikkelen is. We zitten nog maar aan het begin.

 

kalliste-pagina.jpg

Meedenken en meesturen

Een van de meest ingrijpende wijzigingen is het besef onder de leden dat de overheid niet meer je belangrijkste klant is. De overheid moet vanuit een faciliterende rol ruimte aan de woonconsument geven zodat die - als klant - gehoord kan worden bij de ontwikkeling van hun woning en hun wijk. Waar je eigenlijk naar toe wilt, is dat niet gemeenten jouw plan beoordelen maar dat de consument dat doet. Dat is van toegevoegde waarde voor de consument. Mogen meedenken en meesturen. Kalliste is een creatief team dat dit in alle facetten beheerst, zij noemen dat WijzerWonen.


De NEPROM is verheugd met Kalliste als nieuw lid. Het idee dat alleen grote ontwikkelaars professionaliteit kunnen brengen is verouderd. Essentieel is om als vereniging alle ontwikkelaars te kunnen behartigen.Daarnaast verandert momenteel ook de doelgroep van Neprom. Neprom is zeer bekend als kwaliteitslabel richting de vakwereld. De uitdaging ligt er om als kwaliteitslabel zichtbaar te worden voor de consument, hierin is het initiatief BewustNieuwbouw.nl een belangrijke ontwikkeling.

janfokkema.jpg

Jan Fokkema Directeur bij NEPROM

Datum 15 mei 2015

Naar de website